“When approaching the subject of urban transport
there is a danger of starting off with preconceived ideas and unconscious value
judgments. Anyone concerned with subject will have had years of personal experience
as a user of urban transport; he will have acquired his own angle or viewpoint which,
if not recognized, may lead to a biased analysis assessment of the problem.
there is a danger of starting off with preconceived ideas and unconscious value
judgments. Anyone concerned with subject will have had years of personal experience
as a user of urban transport; he will have acquired his own angle or viewpoint which,
if not recognized, may lead to a biased analysis assessment of the problem.
Most of the professionally responsible for
urban transport are car owners and drive to their offices every day. The most powerful
transport authorities are usually highway engineering departments occupying
premises provided with free parking space to which most of the senior staff
commute by car. The senior managers of the public transport companies are more
likely to arrive by car than by any one of their buses. And one of the first tasks
of a team of consultants engaged to undertake and urban transport study is to
acquire a fleet of private cars. It is beyond dispute that most important decisions
affecting urban transport are made by people whose personal viewpoint of the
problem is largely behind the wheel of a car.»
urban transport are car owners and drive to their offices every day. The most powerful
transport authorities are usually highway engineering departments occupying
premises provided with free parking space to which most of the senior staff
commute by car. The senior managers of the public transport companies are more
likely to arrive by car than by any one of their buses. And one of the first tasks
of a team of consultants engaged to undertake and urban transport study is to
acquire a fleet of private cars. It is beyond dispute that most important decisions
affecting urban transport are made by people whose personal viewpoint of the
problem is largely behind the wheel of a car.»
Thomson (1977, 15) Citado por Donald Shoup en
The High Cost of Free Parking (2010:537)
The High Cost of Free Parking (2010:537)
[«Al acercarse el tema del
transporte urbano, existe el peligro de comenzar con ideas preconcebidas y con
juicios de valor inconscientes. Cualquier persona preocupada con el tema ha
tenido años de experiencia personal como usuario del transporte urbano; ha
adquirido su propio ángulo o punto de vista que, si no se reconoce, puede
conducir a una evaluación parcial en el análisis del problema.
transporte urbano, existe el peligro de comenzar con ideas preconcebidas y con
juicios de valor inconscientes. Cualquier persona preocupada con el tema ha
tenido años de experiencia personal como usuario del transporte urbano; ha
adquirido su propio ángulo o punto de vista que, si no se reconoce, puede
conducir a una evaluación parcial en el análisis del problema.
La mayoría de los profesionales
responsables de los transportes urbanos son dueños de coche y conducen a sus
oficinas todos los días. Las autoridades de transporte más importantes suelen
ser los departamentos ingeniería de
carreteras que disponen de un espacio de aparcamiento gratuito para que la
mayoría de los altos funcionarios viajen en coche. Los directivos de las
empresas de transporte público es más probable que lleguen en coche a que por
cualquiera sus autobuses. Y una de las primeras tareas de un equipo de
consultores contratados para llevar a cabo o elaborar un estudio del transporte
urbano es la adquisición de una flota de vehículos privados. Es indudable que
las decisiones más importantes que afectan al transporte urbano son hechas por
personas cuyo punto de vista del problema está en gran parte detrás del volante
de un coche. «]
responsables de los transportes urbanos son dueños de coche y conducen a sus
oficinas todos los días. Las autoridades de transporte más importantes suelen
ser los departamentos ingeniería de
carreteras que disponen de un espacio de aparcamiento gratuito para que la
mayoría de los altos funcionarios viajen en coche. Los directivos de las
empresas de transporte público es más probable que lleguen en coche a que por
cualquiera sus autobuses. Y una de las primeras tareas de un equipo de
consultores contratados para llevar a cabo o elaborar un estudio del transporte
urbano es la adquisición de una flota de vehículos privados. Es indudable que
las decisiones más importantes que afectan al transporte urbano son hechas por
personas cuyo punto de vista del problema está en gran parte detrás del volante
de un coche. «]